گرچه دیوان محاسبات کشور روز گذشته خبر روزنامه جمهوری اسلامی درباره تفریغ بودجه 87 را دروغ خواند اما نشریه آقای مسیح مهاجری در شماره امروزش هیچ اشاره‌ای به خبر کذب خود و تکذیبیه دیوان نکرد.
 
روزنامه جمهوری در شماره دیروز خود در ستون جهت اطلاع  مدعی شد که گزارش‌های اولیه از تفریغ بودجه سال 87 نشانگر حدود 17 میلیارد دلار اختلاف بین مبلغ حاصل از فروش میعانات گاز، گاز طبیعی، مایعات گازی، فرآورده‌های نفتی و میزان واریز شده به خزانه است.
 
بنابر این ادعا "حدود 17 میلیارد دلار از ارز حاصل از صادرات موارد فوق، به حساب خزانه واریز نشده است. در سال‌های 1385 و 1386 نیز به ترتیب یک میلیارد دلار و 10 میلیارد دلار گزارش شده است".
 
اما رقم ادعایی روزنامه تحت نظر مسیح مهاجری چنان زیاد بود که "محسن فرسایی"، مدیر روابط عمومی دیوان محاسبات ضمن تکذیب آن گفت که "این رقم عقلانی نیست."
 
فرسایی همچنین بخش دیگر خبر روزنامه جمهوری اسلامی را تکذیب و اعلام کرد که "به هیچ وجه این اخبار درست نیست."
 
با این حال در شرایطی که مسئولان نظام و بویژه مدیران دستگاه قضا بر "رعایت اخلاق" و پرهیز از "شایعه سازی" و "اتهام زنی" از سوی رسانه ها تاکید دارند، انتظار حداقلی مخاطبان برای درج تکذیبیه دیوان محاسبات کشور در روزنامه جمهوری اسلامی که یک حق قانونی هم هست، برآورده نشد.
 
بر این اساس، نشریه آقای مسیح مهاجری در شماره امروز هیچ اشاره‌ای به خبر کذب خود و تکذیبیه دیوان محاسبات نکرد تا نگاه تردیدآمیز افکارعمومی همچنان به دنبال دلایلی سیاسی برای اینگونه رفتارها بگردد.
 
گفتنی است که روزنامه جمهوری اسلامی در شرایطی اتهام "یک میلیاردی" برخی فعالان اصلاح طلب را بار دیگر به دولت نسبت داد که پیش از این، علاوه بر مقامات دولتی، اصغر عربیان، دادستان دیوان محاسبات هم اعلام کرد که پس از بررسی موضوع یک میلیارد دلار در دادسرای دیوان محاسبات، این پرونده اکنون "مختومه" شده است.